Equador Dag 3 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu Equador Dag 3 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu

Equador Dag 3

Door: Gerd/Ruben

03 Mei 2015 | Ecuador, Riobamba

Heyhey!

Dag 3 van onze back-to-Rubenroots zit erop, en we zijn beiden nog springlevend. Ondanks lichte jetlag :-/. Aankomst in Quito was leuk, eerste ontmoeting met een vreemde cultuur voor Rubeño, prettig om de reismicrobe bij mezelf (Gerd) weer eens te voelen kriebelen!
Na 's avonds de koloniale oude stad te hebben verkend zijn we de volgende ochtend naar Mindo vertrokken, het regenwoud. Hoewel toeristisch nogal platgelopen, wel vrij impressionant. Het leuke is dat verschillende heuvelflanken met stalen kabels verbonden zijn zodat je Indiana Jonesgewijs van de ene kant naar de andere kan roetsjen, soms 50 meter boven de boomtoppen. Hehe, leuk! :-D
Na daar de aap in ons boven gehaald te hebben zijn we terug naar Quito gegaan en hebben er 's avonds de vergadering bezocht. Ons Jommekesspaans bleek net voldoende om tegen alle superlieve hermanitos en hermanitas vriendelijk te zijn (just smile and shake hands...) maar net onvoldoende om ons klaarwakker te houden. Maar toch: supertof!
Vandaag zijn we met de bus afgezakt tot in Riobamba, een prachtige rit door de Andes. Zicht op de Cotopaxi en de Chimborazo, twee besneeuwde vulkanen van om en bij de 6000 meter. Een bergpas ook van 3500 meter, echt de moeite!
Morgen op weg naar Alaúsi en Achupallas, om daar onze trekking te beginnen. Eerst nog een ezel zien te vinden (die weet de weg en draagt onze tassen), en dan zijn we voor een paar dagen de beschaving uit!

Tot de volgende blog,

Rubeño Poderoso y SuperGerd!

• 03 Mei 2015 - 01:26

Christine.hertenweg:

Nu ge door de bomen gezweeft hebt ben ik echt jelours veel plezier!

• 03 Mei 2015 - 14:45

Mieke:

Waauw Ruub en Gerd jullie hebben die eerste dagen al heel wat beleefd. We zijn blij dat jullie goed aangekomen zijn. Geniet met al je zintuigen van de reis en de mooie natuur. Veel liefs van Mieke en Benny .

• 04 Mei 2015 - 11:23

Louis Govaerts:

ben blij dat u goed aangekomen ben en maak er een fijn verblijf van opa xx