Dag 10 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Gerd/Ruben

08 Mei 2015 | Ecuador, Riobamba

Heyhey!

De roots van onze Ruben worden stilaan zichtbaar! Na een paar dagen in Cuenca rondgevraagd en -gereisd te hebben, blijkt dat zijn volledige familie oorspronkelijk uit Riobamba kwam.
Een grote hulp om dit te weten te komen waren de dames die destijds geholpen hebben bij Rubens adoptie. Ze heten beide Nancy, lang leve de Nancy's! De ene is een sociaal werkster, en heeft ons echt heel veel van haar tijd geschonken. Ze was zichtbaar ontroerd om in Ruben een mooi resultaat van het werk te zien dat ze al jarenlang doet.
De andere Nancy was de verantwoordelijke van de adoptieorganisatie die destijds bemiddeld heeft. Die is speciaal voor ons tot in Cuenca gekomen, gewoon om ons te ontmoeten. Toch wel behoorlijk wat voor een bejaarde dame: een paar uur op een Ecuadoriaanse bus speciaal voor ons! Mooi allemaal.

Ondertussen zijn wij nu dus terug gereisd naar Riobamba. gisteravond nog 6 uur op de bus door de bergen in het donker gereden. Best ook een leuke ervaring ;-)

Straks ontmoeten we iemand van de sociale dienst hier die ons misschien verder kan helpen. We zijn benieuwd!

Tot binnenkort,

Rubeño Poderoso y Gerardo

• 08 Mei 2015 - 17:42

Tante Mieke:

Dag jongens, jullie blog is zo leuk, net of ik een spanend boek aan't lezen ben. Ruub ik hoop dat je nog leuke ontmoetingen hebt in Riobamba. Ik zou zeggen geniet nog met volle teugen allebij en tot vlug.

• 09 Mei 2015 - 09:58

Mary&Co.:

Gracias Ruben por dejarme compartir tu tan bonita experiencia. Esperamos que el encuentro con tu familia sea muy positiva. Un saludo especial a Gerardo.Los esperamos en Brasschaat. Los chicos te envian saludos. Cariños Mary & Co.