Dag 14 - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van RubenJC94 - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Ruben/Gerd

12 Mei 2015 | Ecuador, Guayaquil

Hallo!

Ondertussen al aan de voorlaatste dag van onze trip aangekomen, het is leuk geweest.
De voorbije twee dagen hebben we op Bethel Guayaquil doorgebracht, wat een hele leuke ervaring was.
Het Bethelhuis zelf is heel erg mooi en heeft hele ruime kamers. Op maandagmorgen kregen we een rondleiding, en al snel werd duidelijk dat er heel veel behoefte is in Ecuador. Er is jaarlijks een gestage toename van 4 tot 5 %, maar er zijn eigenlijk te weinig pioniers en dienende broeders om overal voor te zorgen. Dus wie Spaans kan (of wil leren) en tijd kan vrijmaken om hier te dienen is hier hartelijk welkom!

Naast het Bethelhuis is ook een kringhal. Zo eentje met enkel een overdekking en open zijkanten. Maar toch: heel erg smaakvol proper afgewerkt!

Het klimaat hier biedt de mogelijkheid voor zo'n oplossingen. Het is hier elke dag meer dan 30 graden, met gedurende bepaalde maanden van het jaar geregeld een fikse bui. Helemaal anders dan het bergklimaat in de rest van het land.

Guayaquil zelf is duidelijk de modernste stad van Equador. Het centrum van de stad bevindt zich aan de rivieroever waar over de ganse lengte een soort park aangelegd is, de Malecon. Hier heb je ook alle winkelketens die in elke Westerse grootstad terug te vinden zijn. Het is hier ook merkelijk drukker dan in de rest van het land.

Gisteren hebben we de kust opgezocht, anderhalf uurtje rijden van Bethel. We zijn tot de conclusie gekomen dat de Stille Oceaan even nat is als de Noordzee of zelfs de Middellandse Zee of de Atlantische Oceaan, en al helemaal niet stiller is of minder lawaai maakt.

Vanavond gaan we terug naar Quito, we hebben net bericht ontvangen dat onze vlucht verlaat is naar 23:00 ongeveer. Lastig wel, om zo midden in de nacht in Quito aan te komen. Maar we overleven het wel!

Tot binnenkort, live terug thuis!

G y R

• 12 Mei 2015 - 20:50

Mieke:

Bedankt dat we mochten meegenieten van jullie reis. Ik hoor graag nog meer details als jullie terug zijn . Goeie reis terug naar België.

• 12 Mei 2015 - 22:28

Christine Hertenweg:

We zien uit naar je trugkomst groetjes aan alle twee tante ch . Bompa en Diane ,

• 13 Mei 2015 - 07:50

Mary & Co.:

Feliz regreso a casa y no te olvides Ruben que te esperamos en Brasschaat para escuchar mas de tu viaje y para seguir practicando español. Cariños Mary & kids

• 13 Mei 2015 - 11:54

Eline En De Mannen:

Lieve Ruben,

Wat een prachtig avontuur! We verwachten een uitnodiging om naar je foto's te zien en nog meer verhalen te mogen horen!
    Toch wel fier om een avonturier in de familie te hebben ;-)

X